Din nou despre US Visa

Waiver Visa programm se refera la scoaterea vizelor turistice, nu la vize de lucru. Viza turistica nu iti da drept de munca in US or Canada. E spus f clar de catre bush."In curand cetatenii acestor tari vor putea intra in Statele Unite pentru afaceri sau pentru turism fara a avea nevoie de vize". Turism sau afaceri. Afaceri nu inseamna ca te duci sa muncesti, ci sa inchei afaceri cu ei.
Am fost in State de cateva ori. Dar mi s-a refuzat acordarea primei vize, cand eram cetatean roman. Mi-au explicat ca nu prezint garantii ca ma mai intorc din state. Situatia s-a schimbat imediat ce am devenit cetatean al altei tari. Am fost tratat politicos. Prietenii mei care erau romani au fost umiliti, amprentati, fotografiati si pusi sa plateasca sute de dolari ca sa vada un oras murdar american. Si vamesii americani m-au intrebat cum de eu ii cunosc pe romanii astia? Nu le-am spus ca am fost roman si eu, am zis doar...suntem prieteni, pentru ca nu voiam sa ne intoarca masina cu fundul in sus pt control.
Am citit un caz al unui domn de 60 de ani care voia sa isi viziteze fiica 1 saptamana. roman. i-au spus ca nu prezinta garantii ca se mai intoarce. Ideea e ca tre sa isi faca si ei cele 37% de respinsi, dar daca politica romaneasca ar fi alta, vizele turistice nu ar mai exista. Mai e vb si de puterea financiara a turistilor romani. Daca esti englez, francez, spaniol = ai bani de cheltuit ca turist.
De ce UE nu o sa impuna vize la americani? din acelasi motiv: turistii americani cheltuie cel mai mult in Europa.

Popular Posts