Parcari in Iasi - let's take action!






am fost recent in Iasi.
am ajuns pe strada George Enescu, din Centru, exact langa manastirea Golia. ambele trotuare erau blocate cu masini parcate pe trotuar, iar pietonii trebuiau sa ocoleasca prin strada, sa intre pe drum si sa ajunga in fata masinilor care circulau destul de repede. am vazut 2 batrani care au nimerit exact in fata unei dube si noroc ca soferul franase, ca asistam si la un accident.
m-a uimit ca acele masini erau parcate asa , mai ales ca la nici 200 m se afla o parcare f mare care sigur avea loc si pt acesti soferi cu tupeu care parcheaza pe trotuar. m-am enervat si am facut poze la masinile parcate.
de obicei se pare ca in romania oamenii se limiteaza la a poza si a posta pe net problema, ca altii sa vada. am zis ca nu ar rezolva nimic asta si ca trebuie facut ceva mai mult.
asa ca m-am dus direct la politia rutiera. am vorbit acolo cu ofiterul de serviciu (un tip cu nume care incepe cu Chi...). i-am spus povestea si l-am intrebat ce masura ia politia in situatii de astea. a inceput ca "si noi tre sa ii intelegem, ca sunt multe masini in oras si nu mai au unde sa le parcheze oamenii"...apoi, vazand ca eu insist sa se ia in considerare ce spun, mi-a bagat placa acea cu "faceti o sesizare scrisa si lasati-o la secretariat". apoi a spus ca oricum secretariatul e inchis pina luni si sa revin luni. asta era culmea!
i-am spus ca o sa pun pozele pe net si ca astept sa vad reactia politiei. si i-am spus ca am vazut oameni care erau sa fie calcati de masini pt ca ocoleau pe carosabil masinile parcate ilegal.
eu nu suport sa vad cat de mult se incalca legea in tara asta. daca nici politia nu ia masurile legale, cine ar mai putea sa o faca?
i-am cerut ferm ofiterului sa noteze numerele masinilor parcate aiurea si sa le raporteze mai sus, altfel ma duc si le raportez eu in alte parti. i-am spus ca nu cer decat ca politia sa isi faca datoria.
politistul si-a notat, cu comentariile de rigoare, "domle dar multe masini ati mai pozat", "da, am pozat masinile pe care politia ar fi trebuit sa le ridice". la o poza cu o masina parcata pe trecerea de pietoni de langa Cuza Voda politistul a spus ca "hai, ca asta e parcata doar cu 2 roti pe trecere". "domnule, e parcata legal sau nu?" am intrebat. a zis "nu". "atunci, noteaza-o".
de ce am facut asta? nu am nimic personal cu soferii aia.
mi s-a spus ca eu nu pot schimba romania, sistemul si altele. dar nu sunt obligat sa accept situatia si sa inghit sau sa tac. legea trebuie aplicata si respecata.
azi am trecut iar pe acolo. erau doar 3 masini parcate pe trotuare.

Popular Posts