VisUrat era, de fapt, Dorel din reclama Coniac Unirea

La cererea publicului spectator, am fost nevoit sa continui sa scriu despre Vis Urat, desi el ar fi vrut sa nu, nici eu. Dar asta e, nu te poti pune cu lumea, daca ai intrat in hora, trebuie sa joci si alte bla, bla-uri pe care le stim de la scoala primara. Pe care unii am si absolvit-o. Care este.
Cosmarule, eu am vrut sa nu, ti-am spus, na, dar pamfletismul si lumea literatoare o cere. O fac pentru cultura, pentru arta, ba! Ti-am dat sansa sa repari ceva, dar nu ai facut-o, asa ca iti meriti soarta.

Fratilor, am patzit-o. Dar rau tare. Mi-a spus mie tantia aia de statea pe un scaun si fuma tigare de la tigare sa ma potolesc naibii cand eram mai mic si mancam "bonboane" colorate dintr-un bol, dar nu am ascultat-o. A zis: "mai, cand te faci asa mai mare, sa nu care cumva sa il citesti pe unu' Vis Urat si Doamne Fereste sa te contrezi cu el, ca viitorul nu suna bine"..."Da' di ce, tantea?" "Neo, ajunge, uite, ia lingurita asta si indoaie-o, dar nu te certa cu Vis Urat"... Si eu l-am tot citit pe Vis Urat si uite unde am ajuns, daca nu am ascultat-o pe Tanti...dar nu am crezut ca e asa groasa!

VisUrat m-a nenorocit! Mi-a distrus idealul! Mi-a distrus speranta! Mi-a sufocat maestrul, sen seiul! Am vazut rosu cand am citit minunata autobiografie romantata si lacrimogena, parca era de la rubrica "Decese". Citeam si plangeam. Citeam. Plangeam. S-a mai dus un mare intelectual al lumii, aprindeti lumanarile! Aleluiaaaaa!

"in liceu vindeam curele, adidasi si tigari",
"lucram ca muncitor necalificat pe santiere, trageam cu tarnacopul."
"am vandut CD`uri cu jocuri si filme prin netcafe`uri cativa ani"
"caram cutii de cablu si bormasini"
"m`am angajat ca muncitor necalificat in santierul naval din Mangalia unde caram cu spatele tabla sau alte minuni, imi scuipam plamanii la sablat sau polizat, sau imi distrugeam ochii folosind aparatul de sudura."
"nu conteaza ca acum 15 ani vindeam curele sau CD`uri sau munceam pe santier"
Pai bine, ma, tu ne dadeai noua lectii, tu, un Dorel de pe santier? Si noi care credeam in tine, care eram convinsi ca esti un stralucit intelectual! Bai, Dilema Veche, bai Flacara, bai "revista 22", chiar si injuraturile le primeam ca pe-o onoare, ... tu esti Dorel ala? Bine, lasa-ne, du-te inapoi la pila si la carat cu carca, ne-ai inselat toti anii astia, mincinosule, falsule, escrocule, VisUratule, Cosmarule!
Cine crezi ca o sa te mai creada pe tine, bai, intelectualule, cand tu erai un muncitor pe unul din santierele patriei, in loc sa fii intr-o facultate? Vindeai curele in liceu, in loc sa stai in banca la scoala...Ma scuzi ca intreb, dar scoala generala ai terminat-o? Ca nu se prea cunoaste, dupa cum scrii...Ce facultate ai fi facut tu, Facultatea de lopata? "m`am angajat pe post de tehnoredactor la Ziua de Iasi." Acum face acelasi lucru. Altceva nu e in stare. Cea mai mare realizare intelectuala si cognitiva a ta a fost sa tehnoredactezi articole intr-un ziar de care nu a auzit nimeni, care se vindea numai intre angajati...asta poate face si un pusti de 14 ani, daca ii dai suficienta cola si ciocolata. Altceva...mai stii sa faci? Asta a fost pregatirea ta intelectuala?!? Ce pregatire profesionala ai tu ca sa judeci ce se intampla in jurul tau, cand tu nici sa legi 2 cuvinte nu reusesti? Lasa-ne de acuma, Dorele cu opiniile tale privind politica, economia si morala din Romania, ca acum stim cine esti! Zero la intelect, 11 la injurat si fudulie.

Popular Posts