Job in Canada

Am o amintire de la un job de consultanta pe care il faceam pentru o companie de immigration, un fel de part time. Lucrau acolo tot felul de rase si, ce era ciudat, e ca schimbau foarte des oamenii de pe diverse posturi. Erau negri, chinezi, europeni, rusi, roman, neozeelandez, thailandezi, canadieni, dar toti nu faceau multi purici pe acolo. Nu imi explicam de ce, erau tipi/e de treaba si stiau si ce fac. Pana am prins smecheria.
Intr-o zi au angajat o italianca sa faca un job de secretariat. Parea destul de isteata, dar o vedeam mereu stresata, cand veneam pe la Main Office. Lucra de vreo 2 saptamani, sub conducerea vicei. Sefa ei era Mariah. Pentru Mariah totul trebuia sa fie professional, absolut totul trebuia sa dea imaginea unei companii profesionale, serioase. Mariah era gardianul care avea grija ca in companie sa fie totul dupa standard. Tablouri cu diplome de absolvire, pozele sefului cu primarul si primul ministru, carti de vizita cu pompoase titluri si premii inramate, in fine, tot tipicul american. Ce imagine idilica pentru cine venea de afara! Mariah s-a dovedit a fi o cutra cu oamenii. Calca in picioare pe oricine, sa isi atinga scopul. Unul din ele era chiar seful, care avea o idila cu o secretara. Care a fost trimisa un pic intr-un business trip, suficient ca Mariah sa se bage pe felie cu Seful.
Revenind la italianca, Mariah se lauda ca a dat-o afara cu emfaza. Ne-a spus si motivul: o vazuse de mai multe ori scriind pe o foicica ceva si, cand plecase fata la baie, s-a uitat pe foaia aia: saraca fata scria de zeci de ori: "I love my job!".
Am vazut-o pe Mariah concediind cel putin 4 oameni profesionisti, doar pentru faptul ca ea nu intlegea amanuntele realizarii unor proiecte, care oricum o depaseau. Dar ei erau un pericol pentru ca nu erau profesionali, adica nu se imbracau la costum si lucrau pe 2 laptopuri in park. Evident, cand am inteles cam care era adevarata imagine a Companiei, am incetat eu colaborarea cu ei. Nu inainte de a-i spune Mariei de fata cu mai multi cam ce cred eu.
Inca un lucru: desi avea un autentic nume canadian, Mariah era albaneza.

Popular Posts