Canada - la doctor

In Canada, ca si in Romania, am fugit mereu de doctori. Din Romania am atatea amintiri cel putin imbecile cu doctorii, asa ca m-am ferit si aici de specia asta. Mai ales de o anumita categorie, si anume doctorul roman. De obicei se considera un personaj sus pus, ajuns pe scara sociala, si master in domeniul lui, fiind, de fapt, cel mai sigur mod de a interactiona iar cu sistemul medical ticalosit
romanesc. De exemplu am auzit cazuri in care pacientilor romani care se duceau la consult la doctorul lor de familie roman sa li se spuna de catre acesta "hai sa nu facem noi chiar toate aceste analize medicale, sa nu incarcam sistemul medical, sa nu cheltuim banii statului" - what??? Si numeroase cazuri de medicatie aiurea sau consultatii de dragul conversatiei. Ceea ce se intampla si cam cu toti medicii canadeni sau imigranti de pe aici, mai ales cei din walk in clinics sau medici primari de familie. Cunosc fenomenul medical chiar din interiorul sistemului, de aceea stiu eu de ce ma feresc.
Pana acum m-a pazit GOD de probleme medicale si nu am mers decat la consultatii minore. Din nefericire trebuie sa le facem. Am evitat mereu sa am un doctor de familie roman, sau sa accept consultatiile lor. Doctorul roman e prietenul meu la o bere, nu in cabinet la el. Fug de sistemul de "prietenie-amicitie" pe care il stabileste un doctor roman, care cand afla ca mergi in tara - are el grija sa afle, te trage de limba - te incarca cu bagaje si cadouri pentru rudele din "Costatnta", Zalau si Shighetu Marmatiei. Si cam tre sa il servesti si sa livrezi personal, daca se poate, pachetele, ca, de, e dom doctor, te ajuta. Intelegeti ce vreau sa spun? Numai pentru ca esti roman "de-al nostru", ti se urca in cap si valize.
Buun. Si uite ca a trebuit sa ma duc la o consultatie, ca nu iti da nimeni aici antibiotice ca asa vrei tu, ci tre sa ti le prescrie un doctor. Stau la o coada dimineata la 9, imi vine randul si dau cardul. La ghiseu e femeie in varsta, cu ochelari. Normal imi se spune sa vin pe la 2, ca doctorul nu e acolo. Ii spun ca tocmai l-am vazut in spatele ei, ii spun ca e doar 1 min de discutie, nici macar consultatie nu e, ca nu pot veni altadata...ca lucrez, femeieee! Ea nu si nu. Dupa ce fac o pauza cu privirea lunga o aud clar "sunteti roman?". Da, spun in romana. "Doctorul o sa fie ocupat sa ia masa!" "Doamna romanca, ma puteti ajuta sa il vad inainte de a pleca la masa? Nu dureaza decat 1 min." "Nu se poate, doctorul pleaca la masa." Nu mai insist, multumesc frumos si plec, cu o programare dupa ora 2. E clar, nu mai calc pe la officelul ala.
pai sa te duci tu la un magazin si sa ceri ajutor si sa ti se spuna "stii ce, ia vino tu in 2 ore, ca acum noi luam masa...fraiere...", cam asa m-am simtit, pe de-o parte.
Am primit exact ce era nevoie sa imi intareasca ideea de unitate a comunitatii romanesti. Se presupune ca macar la boala sa iti ajuti conationalii, ca vad ca altii se duc si in Haiti sa ii ajute pe amaratii aia...BTW, pe doctor in chema Morton. Nice name, predestinat. Pe baba nu am aflat cum o cheana, dar foarte buna in relatiile cu clientii, de mare utilitate.
Halal ajutor intre romani, nu-i asa? Uite de aia nu servesc eu doctori romani sau mai nou, asistente romance. ca te ajuta la marele fix.

Popular Posts