Ceausescu vazut de afara

Am vazut aseara filmul "Auto biografia lui N ceausescu" - multe secvente nestiute din viata lui ceasca. Scriu cu litere mici ca altfel nici nu merita despotul neluminat. Gangavitul ala mi-a alterat grav copilaria, noroc cu ai mei parinti care mi-au oferit un orizont capitalist prin educatie, ca altfel cine stie ce ajungeam.
Si zic ca am vazut filmul. Bun.
Acum, pentru cei din afara, strainii, filmul are carente, lipse si scapari. Nu se arata nimic, dar nimic din saracia, foametea, coruptia, FRICA, teama
din Romania acelor vremuri. Nu vezi cozile, nu vezi Canalul Dunare-Marea Neagra, nu vezi crimele impotriva drepturilor omului, nu vezi curent intrerupt, apa taiata, 2 ore de tv pe zi, nu vezi tampeniile comuniste la care eram supusi. Tot ce vezi din afara e un popor de scalvi dresati. Multi conducatori de azi sunt invidiosi pe nea caisa pentru fauna de tampiti supusi. Asa cum ceasca a devenit obsedat de demonstratii pe stadioane dupa vizitele in China comunista, asa si conducatorii de azi si-ar dori niste scalvi gata sa le recite poeme lingatoare in cur. Credeti ca vreun lider de azi nu si-ar dori un popor de prosti ca supusul poporul roman? Un popor care nu se rascoala decat daca il provoaca "agenturile straine"? Eu cred ca poporul roman, asa blajin si molcom, e poporul ideal pentru dictatorii inconjurati de lingai abili. Pe langa faptul ca stia ce se intampla in tara, Ceasca era alimentat permanent de pupincuristii din jurul lui, membrii de partid si oamenii "de cultura", limbistii de serviciu. Astia l-au pupat in cur pe ceasca si apoi si-au facut partide dupa '90, din reviste cu flegme, uneori. Zic de nea vadim. Un alt popandau tipic poporului roman este Becali iar un altul este Diaconescu Dan. Si, desigur, Lenesul Crin si securistul Voiculescu. Ar fi atatea exemple de comunisti de rang 2, catarati la putere, incepand cu Iliescu, R. Roman, Severin, Nastase, geoana...dupa mine toti isi merita locul in celula de baza.
De un lucru sunt mandru: cand am realizat ca in tara aia, orice ai face, cinstit nu poti castiga mare lucru, am plecat!
M-am uitat la filmul cu ceasca si am realizat ca e facut doar din perspectiva lui ceasca. un film pentru nepotii lui care ar citi istoria.
La felul meu de a fi, de n-ar fi fost Revolutia, nu cred ca as fi rezistat in tara aia fara sa nu-l indepartez pe ceasca de la putere, cu tot partidul lui cu tot...Imi pare rau doar de oamenii morti atunci, in zilele acelea reci, care poate credeau ca ceva se va schimba in bine. Trebuie sa treaca decenii, sa moara 1 generatie de sclavi si comunisti ca sa se schimbe ceva...si apoi e coruptia generalizata, datoria externa a Romaniei, care va fi platita poate de urmasii urmasilor nostri...

Popular Posts